Transport persoane » Conditii transport colete

Rezervari bilete

Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale

GILTEX S.R.L., cu sediul social în localitatea Targu Neamt, str. Cuza Voda, bl. E3, sc. A, et. 3, ap. 11, județul Neamț, CUI 15866936, oferă servicii poștale având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, în următoarele condiții:

GILTEX S.R.L. acceptă trimiterile poștale prezentare de către expeditor, ambalate corespunzător, cu un înveliș exterior opac care să nu permită vizualizarea conținutului, și care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume și prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare).

Responsabilitatea ambalării trimiterilor poștale, precum și a înscrierii datelor pe trimiterea poștală revin expeditorului.

Trimiterile poștale care conțin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor, utilizând ca umplutură talaș, polistiren antișoc sau alt material care atenuează șocul mecanic, și să aibă aplicată inscripția „Fragil”. GILTEX S.R.L. se obligă să recunoască și să respecte inscripțiile/etichetele aplicate de expeditor și să acorde o atenție specială în manipularea și depozitarea trimiterilor poștale în cauză.

GILTEX S.R.L. nu este responsabil pentru eventualele alterări ale trimiterii poștale prin mijloace sau din cauze electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X în cadrul procedurilor de securitate/vamale etc.).

Dimensiunile maxime acceptate ale trimiterii poștale:

  • 210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri;
  • 50 cm X 70 cm X 120 cm pentru colete.

Greutatea maximă admisă a unei trimiteri poștale este de 50 de kg.

GILTEX S.R.L. nu acceptă trimiteri poștale al căror ambalaj prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum și trimiteri poștale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent. De asemenea, nu pot face obiectul trimiterilor poștale bunurile al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie chiar și pe o porțiune de parcurs (de exemplu, dar fără a se limita la acestea: substanțe explozive, toxice, inflamabile, psihotrope, droguri, arme sau părți ale acestora, muniții etc).

Expeditorul are obligația de a nu introduce în rețeaua poștală trimiteri poștale al căror obiect este interzis prin dispozițiile legale.

GILTEX S.R.L. asigură secretul trimiterilor poștale – reținerea, deschiderea sau divulgarea conținutului trimiterilor poștale fiind permisă numai in condițiile și cu procedura prevăzute de lege. În cazul trimiterilor poștale internaționale se vor respecta, suplimentar, de către ambele părți, dispozițiile legale incidente în domeniul vamal, precum și legislația statelor pe teritoriul cărora se prestează operațiuni componente ale serviciilor poștale și a celor tranzitate de trimiterea poștală.

Pentru servicii poștale furnizate, GILTEX S.R.L. asigură livrarea trimiterilor poștale interne în termen de 4 zile lucrătoare, respectiv în termen de 10 zile lucrătoare de la data preluării în cazul trimiterilor poștale internaționale.

GILTEX S.R.L. va inscripționa în mod lizibil toate trimiterile poștale introduse în rețeaua sa poștală, cu data colectarii trimiterii poștale, respectiv cu data preluării de Ia un alt furnizor de servicii poștale, cât și cu denumirea sau marca sa comercială.

Predarea trimiterilor poștale se realizează la adresa indicată de expeditor, după caz, la cutia poștală a destinatarului ori personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală.

In cazul imposibilității de predare a trimiterilor poștale către destinatar, GILTEX S.R.L. va înștiința destinatarul printr-un aviz care să anunțe sosirea trimiterii poștale și va păstra, la punctul de contact, în vederea predării, trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile de la data avizării acestuia.

Însă, totodată, GILTEX S.R.L. oferă drept facilitate returnarea cu celeritate a trimiterii poștale care nu a putut fi predată destinatarului, fără avizare și, respectiv, fără păstrarea acesteia la dispoziția destinatarului, atunci când expeditorul solicită acest lucru, în scris, la momentul depunerii trimiterii poștale.

Condiții de returnare a trimiterilor către expeditor :

În cazul în care trimiterea nu a putut fi livrată destinatarului în oricare din situațiile descrise mai sus, furnizorul va returna expeditorului trimiterea poștală la adresa indicată de către acesta, cu aplicarea unui tarif de 0,5 RON/Kg, in termen de 4 zile lucrătoare, în cazul trimiterilor poștale interne și, respectiv, în termen de 10 zile lucrătoare, in cazul trimiterilor poștale internaționale, calculat de la data expirării termenului de avizare sau de la data încercării de livrare, după caz.

În caz de nerespectare a timpilor de livrare, GILTEX S.R.L. va răspunde față de utilizator prin restituirea unui procent de 5 % din tariful încasat pentru serviciul de baza.

În cazul trimiterilor poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului, GILTEX S.R.L. va păstra la dispoziție aceste trimiteri poștale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. După expirarea acestui termen, trimiterile poștale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în proprietatea GILTEX S.R.L.

GILTEX S.R.L. are dreptul de a refuza predarea către destinatar a trimiterii poștale atunci când, după preluarea trimiterii poștale, rezultă în mod neîndoielnic că aceasta conține bunuri interzise la transport ori care nu respectă condițiile speciale de transport stabilite conform legislației în domeniu, respectiv legislația statelor pe teritoriul cărora urmează a se realiza livrarea ori a statelor care urmează a fi tranzitate, sau când, după preluarea trimiterii poștale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau altor trimiteri poștale.

GILTEX S.R.L. răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru trimiterile poștale interne, astfel:

  • cu suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului;

În caz de pierdere ori distrugere parțială sau deteriorare, GILTEX S.R.L. răspunde pentru trimiterile poștale interne, după cum urmează:

  • cu suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului.

GILTEX S.R.L. nu furnizează servicii poștale având ca obiect bunuri cu valoare declarată.

La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.

Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.

În situația neefectuării prestațiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale, nominalizate de expeditor prin indicații speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar față de tariful aplicabil pentru serviciul poștal standard.

GILTEX S.R.L. răspunde pentru trimiterile poștale internaționale în conformitate cu prevederile acordurilor internaționale din domeniul poștal la care România este parte, excepție făcând cazurile în care nu există astfel de acorduri internaționale, situație in care va răspunde corespunzător legislației naționale aplicabilă trimiterilor poștale interne.

GILTEX S.R.L. este exonerat de răspundere in următoarele situații:

  • paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
  • utilizatorul nu are instalată o cutie poștală care să permită predarea trimiterii poștale sau aceasta nu asigură securitatea trimiterilor poștale ori, după caz, nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poștale;
  • trimiterea a fost primită fără obiecții de către destinatar, cu excepția reclamațiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parțială a conținutului trimiterii poștale;
  • paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forță majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate.

Mecanismul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori

GILTEX S.R.L. a stabilit un mecanism de soluționare a reclamațiilor, în special, în ceea ce privește pierderea, furtul, distrugerea parțială ori totală, sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și nerespectarea condit lor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.).

Expeditorul sau destinatarul nemulțumit de serviciul oferit poate formula o reclamație în termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii poștale.

Reclamația utilizatorului care se consideră prejudiciat/nemulțumit va trebui făcută în scris și transmisă furnizorului prin una dintre următoarele modalități: prin depunere, personal, la sediul social ori la punctele de acces/ contact deservite de personal ale GILTEX S.R.L., prin intermediul unui serviciu poștal (recomandabil, cu confirmare de primire) către adresa: oras Targu Neamt, str. Cuza Voda, bl. E3, sc. A, et. 3, ap. 11, județul Neamț sau prin e-mail, la adresa giItrans09@yahoo.com.

GILTEX S.R.L. va înregistra reclamația primită in Repistrul de reclamații și va confirma petentului primirea acesteia prin aceeași modalitate folosită la transmitere de către utilizator sau prin modalitatea solicitată de către acesta în cuprinsul reclamație, de exemplu: prin înmânarea numărului de înregistrare, în cazul în care reclamația a fost depusă personal, prin semnarea confirmării de primire în cazul primirii reclamației printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire, prin adresă scrisă în situația primirii recIama!iei printr-un serviciu poștal fără confirmare de primire.

În vederea soluționării reclamației, utilizatorul reclamant va trebui să descrie în cuprinsul reclamației pe care o înaintează evenimentul (fapte, acte și cauze) aferent reclamației, să își formuleze pretențiile, modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii și informațiile necesare transmiterii despăgubirilor (in situația în care reclamația se va dovedi întemeiată), să anexeze la reclamație dovezi relevante pentru efectuarea unor anali2e corecte și complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie a documentului care atestă plata serviciului poștal, a facturii emise de către furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poștale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, copie a procesului verbal de constatare etc.) și să pună la dispoziție orice alte informații ce ar putea fi utile soluționării reclamației.

Reprezentanții GILTEX S.R.L. vor analiza reclamația primită luând in calcul atât probele depuse de petent, dar și informațiile/probele relevante furnizate de proprii angajați ori terțe persoane implicate, putănd, atunci când este cazul, să solicite chiar și o expertiză.

Reclamația va fi soluționată (implicand, analiză reclamație, comunicare răspuns și acordare despăgubiri) de către GILTEX S.R.L. în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.

În cazul reclamațiilor soluționate favorabil, GILTEX S.R.L. va despăgubi utilizatorul în termen de 30 de zile de la data finalizării analizei reclamației, fără a depăși, însă, termenul de 3 luni menționat mai sus, plata sumelor datorate utilizatorului acordându-se, în funcție de solicitarea persoanei prejudiciate, prin mandat poștal, prin virament bancar sau în numerar, de la casieria aflată la adresa oras Targu Neamt, str. Cuza Voda, bl. E3, sc. A, et. 3, ap. 11, județul Neamț.

În cazul în care reclamația adresată furnizorului de servicii poștale GILTEX S.R.L. nu a fost soluționată în mod satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale, utilizatorul în cauză poate inainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poștale, o plângere autorității de reglementare însoțită de dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având același obiect a fost înaintată sau nu autorității de reglementare.

Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a GILTEX S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera încheiat între expeditor și GILTEX S.R.L., la momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.

Nume și prenume reprezentant

TROFIN VIRGIL

scrie-ne
1
💬Ai nevoie de ajutor !
Buna 👋
Putem sa te ajutam ?